Measuring the Cognitive Domain of the Quality of Student Life: An Instrument for Faculties of Education
Abstract
This study presents an instrument for measuring the cognitive domain of the quality of student life in faculties of education, developed using a representative sample of undergraduate and graduate students at a major Canadian university. The findings suggest there are three dimensions of the cognitive domain of the quality of student life: Development of Pupils, Subject Expertise, and the Methodology of Teaching. Alpha reliability coefficients for these scales ranged from 0.72 to 0.75.
Cette étude présente un instrument servant à évaluer la facette cognitive de la qualité de la vie étudiante dans les facultés de sciences de l’éducation, instrument mis au point à l’aide d’un échantillon représentatif d’étudiants des premier, deuxième et troisième cycles dans une grande université canadienne. Les conclu- sions semblent indiquer que la facette cognitive de la qualité de la vie étudiante comprend trois dimensions: le développement des étudiants, la maîtrise du sujet d’étude et la méthodologie pédagogique. Les coefficients de fidélité alpha pour ces échelles variaient entre 0,72 et 0,75.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Canadian Journal of Education follows Creative Commons Licencing CC BY-NC-ND.