Measuring the Cognitive Domain of the Quality of Student Life: An Instrument for Faculties of Education

Authors

  • Lance Roberts
  • Rodney Clifton

Abstract

This study presents an instrument for measuring the cognitive domain of the quality of student life in faculties of education, developed using a representative sample of undergraduate and graduate students at a major Canadian university. The findings suggest there are three dimensions of the cognitive domain of the quality of student life: Development of Pupils, Subject Expertise, and the Methodology of Teaching. Alpha reliability coefficients for these scales ranged from 0.72 to 0.75.

Cette étude présente un instrument servant à évaluer la facette cognitive de la qualité de la vie étudiante dans les facultés de sciences de l’éducation, instrument mis au point à l’aide d’un échantillon représentatif d’étudiants des premier, deuxième et troisième cycles dans une grande université canadienne. Les conclu- sions semblent indiquer que la facette cognitive de la qualité de la vie étudiante comprend trois dimensions: le développement des étudiants, la maîtrise du sujet d’étude et la méthodologie pédagogique. Les coefficients de fidélité alpha pour ces échelles variaient entre 0,72 et 0,75. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

1992-06-22

How to Cite

Roberts, L., & Clifton, R. (1992). Measuring the Cognitive Domain of the Quality of Student Life: An Instrument for Faculties of Education. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 17(2), 176–191. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2631

Issue

Section

Articles