Conceptual Clarity and Connections: Global Education and Teacher Candidates

Authors

  • Kristin Reimer
  • Lorna McLean

Abstract

In this article, we have explored the experiences of students in a teacher education programme designed to promote the effective teaching of global education. Research to date indicates that, although interest is high among teacher candidates, they often lack confidence in their abilities to bring global education into their future classrooms. By examining their understanding of global education, we explored whether the complexity and conceptual breadth of global education contributes to this lack of confidence. Although there are similarities between teacher candidates’ understand‐ ings of global education and those supported by teacher education programmes, teacher candidates tend to view global education in broader, more vague terms. By limiting the broad concept of global education and encouraging a progressively more nuanced understanding, teacher education programmes can better assist teacher can‐ didates to implement their understanding of global education with confidence.

Key words: teacher education, global issues, development education, conceptual complexity

Les auteures se penchent sur la promotion de l’éducation planétaire dans un pro‐ gramme de formation à l’enseignement. Les données réunies jusqu’ici indiquent que, bien que les étudiants en pédagogie soient très intéressés par la question, ils ont sou‐ vent peu confiance dans leur aptitude à traiter de l’éducation planétaire dans leurs salles de classe futures. Les auteures se sont demandé si la complexité et l’envergure de l’éducation planétaire contribuent à ce manque d’assurance ; pour ce faire, elles ont examiné la conception qu’ont ces étudiants en pédagogie de l’éducation planétaire. Bien qu’il y ait des similitudes entre la compréhension de l’éducation planétaire chez les étudiants en pédagogie et dans les programmes de formation à l’enseignement, les futurs enseignants ont tendance à considérer l’éducation planétaire en des termes plus vastes et plus vagues. En circonscrivant le concept de l’éducation planétaire et en en favorisant peu à peu une compréhension plus nuancée, les programmes de formation à l’enseignement peuvent mieux aider les étudiants en pédagogie à transposer avec confiance leur conception de l’éducation planétaire dans leurs salles de classe futures.

Mots clés : formation à l’enseignement, dossiers mondiaux, éducation pour le déve‐ loppement, complexité conceptuelle. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

2010-12-03

How to Cite

Reimer, K., & McLean, L. (2010). Conceptual Clarity and Connections: Global Education and Teacher Candidates. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 32(4), 903‐926. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/3065

Issue

Section

Articles