Examining Students’ After‐School Literacy Activities and Their Literacy Performance on the Ontario Secondary School Literacy Test
Abstract
This study examined relationships between the after‐school literacy activities and test per‐ formance of students who passed and students who failed the 2003 administration of the Ontario Secondary School Literacy Test. It included both students who have been in the Canadian school system for most of their school lives and mostly use English as a first lan‐ guage (L1), and students who have recently entered the Canadian school system and use English as a second language (L2). This study demonstrates the relatively small yet com‐ plex relationship between the test performance of these different groups of students on this literacy test and their after‐school reading and writing activities.
Key words: after‐school reading, after‐school writing, literacy testing, test performance, secondary students, Ontario Secondary School Literacy Test, ESL/ELD students, second language learners
Cet article analyse les activités de littératie parascolaires des élèves et les résultats qu’ils ont obtenus lors du Test provincial de compétences linguistiques administré en Ontario en 2003. L’étude porte à la fois sur des élèves qui ont été dans le système scolaire canadien pour la majeure partie de leur vie et dont la langue première (L1) est l’anglais et sur des élèves qui sont entrés récemment dans le système scolaire canadien et pour qui l’anglais est une langue seconde (L2). L’analyse dévoile un lien relativement ténu mais néanmoins complexe entre le rendement de ces divers groupes d’élèves dans le test provincial de compétences linguistiques et leurs activités de littératie – lecture et production d’écrits – parascolaires.
Mots clés : lecture parascolaire, production d’écrits parascolaire, test de compétences lin‐ guistiques, résultats de test, élèves du secondaire, Test provincial de compétences linguisti‐ ques en Ontario, élèves ESL/ELD, élèves usagers d’une langue seconde
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Canadian Journal of Education follows Creative Commons Licencing CC BY-NC-ND.