LANDSCAPES OF MEANING: FROM CHILDHOOD ART TO GEOGRAPHIES OF SELF AS ARTIST/RESEARCHER/TEACHER

Authors

  • Anita Sinner

Abstract

This visual journey, which revisits childhood art as an entry point to inquiry centred on my landscapes of meaning as an educator, represents a self portrait about identity and place that is told from the multiple subjective geographies of self. My collection of childhood artwork offers a different lens to understand historical conditioning and socially constructed perspectives. Although these works reflect common motifs, the thematic trends warrant further consideration, including themes that contribute to ways of being as an artist, researcher, and teacher today.

Keywords: childhood art, arts‐based research, feminist research, identity and place, curriculum development

Ce périple visuel, qui revisite des créations artistiques de l’enfance comme point de départ d’une recherche centrée sur les paysages d’une enseignante, constitue un autoportrait axé sur l’identité et le lieu à partir de plusieurs géographies du moi. Cette collection d’œuvres remontant à mon enfance offre un prisme différent pour comprendre le conditionnement historique et les points de vue structurés par la société. Bien que ces œuvres reflètent des motifs courants, certains axes thématiques méritent de faire l’objet d’une analyse plus fouillée, notamment ceux qui contribuent aux façons d’être de l’auteure en tant qu’artiste, chercheuse et enseignante aujourd’hui.

Mots clés : créations artistiques de l’enfance, recherche axée sur les arts 

Downloads

Published

2008-03-02

How to Cite

Sinner, A. (2008). LANDSCAPES OF MEANING: FROM CHILDHOOD ART TO GEOGRAPHIES OF SELF AS ARTIST/RESEARCHER/TEACHER. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 31(1), 255‐262. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/3002

Issue

Section

Articles