“No Strings Attached”?: Corporate Involvement in Curriculum
Abstract
In this article, I provide a critical feminist analysis of my experience in a public-private partnership of university, government, and industry in New Brunswick. The project served the economic interests of the partners, supported neo-liberal discourses framing the restructuring of public services in the province, and shaped and were shaped by dominant social relations of gender, race, and class. Although the intent of the partnership was to benefit students in the public school system, my analysis points to benefits for the project partners and larger economic, social, and political interests.
Keywords: corporate partnerships, health education, alcohol education, gender
Dans cet article, je propose une analyse critique féministe de mon expérience au sein d’un partenariat public-privé réunissant le monde universitaire, le gouvernement et des gens d’affaires au Nouveau-Brunswick. Le projet servait les intérêts économiques des partenaires, souscrivait aux discours néolibéraux à l’origine de la restructuration des services publics dans la province et façonnait les relations sociales dominantes de genre, d’ethnicité et de classe sociale tout en étant façonnées par elles. Même si le partenariat visait à aider les élèves du système d’enseignement public, mon analyse met en évidence les avantages du projet pour les partenaires ainsi que les intérêts économiques, sociaux et politiques en jeu.
Mots clés : éducation en matière de santé, éducation sur l’alcool, partenariats du gouvernement en matière d’éducation, genre
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Canadian Journal of Education follows Creative Commons Licencing CC BY-NC-ND.