Uncovering Literacy Narratives Through Children’s Drawings
Abstract
Children’s drawings about reading and writing have unrealized potential for helping uncover the literacy narratives students bring to school and use to make sense of reading and writing. In this article, we highlight how one boy’s drawing about literacy revealed his interpretation of his school’s policy on violence as a topic of writing, which tended to constrain his interest in writing. His drawing reinforced the importance of adopting multiple perspectives to interpret the various texts that students produce.
Keywords: multiliteracies, children’s drawings, multimodal representations
Les dessins d’enfants traitant de la lecture et de l’écriture offrent un potentiel inexploité pour la découverte des récits au sujet de la littératie que les élèves apportent à l’école et dont ils se servent dans leur éveil à la lecture et à l’écriture. Dans cet article, nous mettons en relief comment le dessin d’un garçon au sujet de la littératie révélait son interprétation de la politique de son école sur la violence comme sujet de rédaction, laquelle avait tendance à restreindre son intérêt pour la production écrite. Son dessin renforce l’importance d’adopter des perspectives diversifiées lors de l’interprétation des divers textes que les élèves produisent.
Mots clés : multilittéracies, dessins d’enfants, représentations multimodales
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Canadian Journal of Education follows Creative Commons Licencing CC BY-NC-ND.