An Other Perspective on the Knowledge Base in Canadian Educational Administration

Authors

  • Beth Young

Abstract

In this paper I offer a feminist perspective on past and present scholarship in Canadian English-language education administration. After noting some pertinent aspects of the historical development of “academic educational administration” in Canada, I pose the questions “Where are the women in this world or these worlds of Canadian educational administration? What were and are their experiences? their realities? their voices?” In response, I review and synthesize selected, recent Canadian research pertaining to women in educational administration. Based on that review, it seems that women’s experiences and feminist thought are only beginning to affect our knowledge base; they are, as yet, “other” perspectives.

Dans cet article, l’auteure offre une perspective féministe sur les universitaires au sein de l’administration dans les milieux d’éducation anglophones. Après avoir noté certains des aspects pertinents du développement historique de l’administration en éducation au Canada, l’auteure pose les questions suivantes: “Où sont les femmes dans ces milieux de l’administration en éducation au Canada?” “Quelles ont été et quelles sont leurs expé- riences?” “Comment ont-elles fait et font-elles entendre leur voix?” En répondant à ces questions, l’auteure fait la synthèse des recherches récentes au Canada sur les femmes au sein de l’administration dans les milieux d’éducation? À en juger d’après cette synthèse, il semble que les expériences des femmes et la pensée féministe ne font que commencer à avoir des incidences sur nos connaissances de base; il s’agit pour l’instant, de per- spectives “marginales.” 

Downloads

Published

1994-12-22

How to Cite

Young, B. (1994). An Other Perspective on the Knowledge Base in Canadian Educational Administration. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 19(4), 351–367. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2690

Issue

Section

Articles