COALESCING IN COHORTS: BUILDING COALITIONS IN FIRST NATIONS EDUCATION

Authors

  • Dolores van der Wey

Abstract

Cohorts are commonly formed in Indigenous undergraduate and graduate education programs. In this article, I have examined the notion of coalition building in the context of First Nations graduate cohorts. I interviewed women from a range of cohort experiences, asking – Is intra‐group and inter‐group coalition building a priority within cohorts? From these interviews, I conclude that cohorts ought to be sites for intra‐group coalition work among First Nations students, and that the cohort experience should prepare students for inter‐group encounters as well.

Key words: intra‐group dynamics, inter‐group dynamics, cross‐cultural com‐ munication

La formation de cohortes est une chose courante dans les programmes dʹéducation de premier et de deuxième cycles sʹadressant aux autochtones. Dans cet article, lʹauteure examine la notion de coalition dans le contexte des cohortes de diplômés autochtones. Des entrevues effectuées auprès de femmes de diverses cohortes au sujet de leurs expériences au sein de cohortes et dans des contextes interculturels ont fait émerger une nouvelle question : la mise sur pied de coalitions intragroupe ou intergroupes est‐ elle une priorité au sein des cohortes ? Lʹauteure conclut que les cohortes devraient être des lieux favorisant le travail de coalition intragroupe chez les étudiants autochtones et que lʹexpérience de la cohorte devrait aussi préparer les étudiants à des rencontres avec dʹautres groupes.

Mots clés: dynamique intragroupe, dynamique intergroupes, communication interculturelle 

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Published

2007-12-02

How to Cite

van der Wey, D. (2007). COALESCING IN COHORTS: BUILDING COALITIONS IN FIRST NATIONS EDUCATION. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 30(4), 989‐1014. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2984

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