QUESTIONING MASCULINITIES: INTERROGATING BOYS’ CAPACITIES FOR SELF‐ PROBLEMATIZATION IN SCHOOLS

Authors

  • Michael Kehler
  • Wayne Martino

Abstract

In drawing on selected interviews with adolescent boys from both Australia and North America, we present an analysis of boys’ own capacities for interrogating gender normalisation in their school lives. We set this analysis against a critique of the public media debates about boys’ education, which continue to be fuelled by a moral panic about the status of boys as the new disadvantaged. Our aim is to raise questions about boys’ existing capacities for problematizing social relations of masculinity and how these might be mobilized in schools to support a counter‐ hegemonic practice committed to interrogating gender oppression.

Key words: gender reform, boys’ education, masculinities, normalization

À partir d’un choix d’entrevues effectuées auprès d’adolescents venant de l’Australie et de l’Amérique du Nord, les auteurs présentent une analyse des capacités de ces garçons de remettre en question la normalisation en fonction des sexes dans leur vie scolaire. Les auteurs opposent cette analyse à une critique des débats dans les médias sur l’éducation des garçons, lesquels continuent à être alimentés par une panique morale au sujet du statut des garçons considérés comme les nouveaux défavorisés. L’objectif visé est de soulever des questions sur les capacités des garçons de problématiser les relations sociales masculines et de voir comment ces aptitudes pourraient être mobilisées dans les écoles pour appuyer une démarche antihégémonique visant à remettre en question l’oppression basée sur le sexe.

Mots clés : réforme et sexes, éducation des garçons, masculinités, normalisation 

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Published

2007-03-02

How to Cite

Kehler, M., & Martino, W. (2007). QUESTIONING MASCULINITIES: INTERROGATING BOYS’ CAPACITIES FOR SELF‐ PROBLEMATIZATION IN SCHOOLS. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 30(1), 90‐112. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2946

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