AN ALTERNATIVE PRACTICUM MODEL FOR TEACHING AND LEARNING
Abstract
In this article, I have examined how a drama‐based practicum had an impact on learning in meaningful ways for preservice teachers and grade‐6 students during a three‐week alternative teaching placement. Because the nature of drama‐based teaching and learning invites participants to think and feel with ideas and emotions continually intersecting, I investigated cognitive and affective learning moments during a collective play development unit. Participants’ recorded responses indicate that using this process to address social justice issues created a conducive and rewarding learning environment.
Key words: practicum, drama, collaboration, bullying
Dans cet article, l’auteur explique comment un stage de trois semaines faisant appel à l’art dramatique a eu des répercussions positives sur l’apprentissage chez des étudiants‐maîtres en stage et des élèves de 6e année. Comme les idées et les émotions sont continuellement en interaction dans l’enseignement et l’apprentissage basés sur l’art dramatique, l’auteur a étudié les apprentissages cognitifs et affectifs des participants au cours des trois semaines durant lesquelles s’est déroulé un projet d’élaboration collective d’une pièce de théâtre. Les réponses enregistrées des participants indiquent que le recours à ce processus pour traiter de questions de justice sociale a créé un environnement propice à l’apprentissage.
Mots clés : stage, art dramatique, collaboration, intimidation
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