PITFALLS AND POTENTIAL OF SECONDARY DATA ANALYSIS OF THE COUNCIL OF MINISTERS OF EDUCATION, CANADA, NATIONAL ASSESSMENT

Authors

  • W. Todd Rogers
  • John Anderson
  • Don Klinger
  • Teresa Dawber

Abstract

Large‐scale scale testing agencies, which are generally located within provincial ministries of education and the Council of Ministers of Education, Canada, have called for secondary data analysis of test and survey data that link contextual and educational factors to student performance. First, the potential of secondary analyses is outlined, followed by discussion of seven pitfalls that need to be addressed to realize this potential in Canada. Greater collaboration between testing agencies and teams of qualified secondary analysis researchers needs to take place to ensure that policy issues relevant to education are addressed in meaningful ways.

Key words: large‐scale testing, policy analysis, missing data

Les organismes responsables des épreuves communes, qui relèvent généralement des ministères provinciaux de l’Éducation et du Conseil des ministres de lʹÉducation (Canada), ont demandé une analyse de deuxième ordre des données d’épreuves et d’enquêtes reliant des facteurs contextuels et pédagogiques au rendement des élèves. Le potentiel des analyses de deuxième ordre est d’abord présenté ; suit une discussion des sept écueils à éviter pour en tirer profit au Canada. Une meilleure collaboration entre les organismes responsables des tests et les équipes de chercheurs spécialisés dans les analyses de deuxième ordre doit être mise en place afin d’assurer que les questions de politiques en matière d’éducation sont abordées de manière pertinente.

Mots clés : épreuves communs, analyse de politiques, données manquantes 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

2006-09-02

How to Cite

Rogers, W. T., Anderson, J., Klinger, D., & Dawber, T. (2006). PITFALLS AND POTENTIAL OF SECONDARY DATA ANALYSIS OF THE COUNCIL OF MINISTERS OF EDUCATION, CANADA, NATIONAL ASSESSMENT. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 29(3), 757‐770. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2919

Issue

Section

Articles