“No Strings Attached”?: Corporate Involvement in Curriculum

Authors

  • Linda Eyre

Abstract

In this article, I provide a critical feminist analysis of my experience in a public-private partnership of university, government, and industry in New Brunswick. The project served the economic interests of the partners, supported neo-liberal discourses framing the restructuring of public services in the province, and shaped and were shaped by dominant social relations of gender, race, and class. Although the intent of the partnership was to benefit students in the public school system, my analysis points to benefits for the project partners and larger economic, social, and political interests.

Keywords: corporate partnerships, health education, alcohol education, gender

Dans cet article, je propose une analyse critique féministe de mon expérience au sein d’un partenariat public-privé réunissant le monde universitaire, le gouvernement et des gens d’affaires au Nouveau-Brunswick. Le projet servait les intérêts économiques des partenaires, souscrivait aux discours néolibéraux à l’origine de la restructuration des services publics dans la province et façonnait les relations sociales dominantes de genre, d’ethnicité et de classe sociale tout en étant façonnées par elles. Même si le partenariat visait à aider les élèves du système d’enseignement public, mon analyse met en évidence les avantages du projet pour les partenaires ainsi que les intérêts économiques, sociaux et politiques en jeu.

Mots clés : éducation en matière de santé, éducation sur l’alcool, partenariats du gouvernement en matière d’éducation, genre 

Downloads

Published

2002-03-02

How to Cite

Eyre, L. (2002). “No Strings Attached”?: Corporate Involvement in Curriculum. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 27(1), 61–80. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2823

Issue

Section

Articles