A Case Study of an Equity Program in Teacher Education: Rethinking Feminist Leadership

Authors

  • Sharon Cook

Abstract

Open-ended admission policies to professional education programs, and particularly the admission of candidates with certain types of disabilities, have profound implications for teacher-education programs. Such policies and practices affect the entire educational community, including faculty members, university and faculty administrators, school partners, and pre-service teacher-education candidates. Through a case study of a special- needs candidate in one pre-service program committed to equity, I analyze some of the particular stresses experienced by leaders in faculties of education who aim to exercise leadership in socially transformative ways.

Les politiques d’admission aux programmes d’enseignement supérieur professionnel, notamment en ce qui concerne les candidats ayant certaines déficiences, ont des implications profondes pour les programmes de formation à l’enseignement. De telles politiques et pratiques ont une incidence sur tout le milieu de l’enseignement : membres du corps professoral, administrateurs universitaires et de facultés d’éducation, écoles partenaires et candidats à la formation à l’enseignement. Par le biais d’une étude de cas portant sur une personne ayant une déficience et un programme de formation à l’enseignement soucieux d’équité, l’auteure analyse certains des stress des décideurs qui, dans les facultés d’éducation, cherchent à exercer un leadership en vue de transformer la société. 

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Published

2001-12-02

How to Cite

Cook, S. (2001). A Case Study of an Equity Program in Teacher Education: Rethinking Feminist Leadership. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 26(4), 419–435. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2814

Issue

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