The International Adult Literacy Survey: Implications for Canadian Social Policy

Authors

  • Elizabeth Sloat
  • J. Douglas Willms

Abstract

Results of the first (1994) International Adult Literacy Survey show a dispro- portionate number of Canadians scoring at the high and low ends of the scales used in the study. We outline three significant Canadian results; examine their implications for educators and policy makers; propose a number of interventions to support literacy learning, especially for families from low socio-economic back- grounds; and argue that a concerted effort by schools, communities, families, and governments is essential for literacy skill development throughout life.

Les résultats de la première enquête internationale sur l’alphabétisation des adultes (1994) indiquent un nombre disproportionné de Canadiens se situant aux ex- trémités supérieures et inférieures des échelles d’évaluation utilisées dans cette étude. Les auteurs présentent trois résultats canadiens significatifs, analysent leurs implications pour les enseignants et les décideurs, proposent plusieurs interven- tions en matière d’alphabétisation, notamment pour les familles défavorisées sur le plan socio-économique, et affirment la nécessité d’un effort concerté de la part des écoles, des familles et des gouvernements pour le développement de la littératie tout au long de la vie. 

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Published

2000-09-02

How to Cite

Sloat, E., & Willms, J. D. (2000). The International Adult Literacy Survey: Implications for Canadian Social Policy. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 25(3), 218–233. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2784

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