The Development of Vocational Education in Canada

Authors

  • John Lyons
  • Bikkar Randhawa
  • Neil Paulson

Abstract

Our article considers the roots of prejudice against vocational education, surveys its history, and examines constitutional dilemmas that have inhibited its develop- ment. We emphasize that as technological advances draw the world more closely together, vocational preparedness becomes increasingly important. In an era of international cartels and free trade associations, “muddling through” no longer works. Since Canada cannot expect immigration to solve its labour problems, it requires a national system of vocational training, a systemic solution that ensures young people see vocational education as challenging and worthwhile.

L’article suivant cherche à identifier les sources des préjugés contre l’enseigne- ment professionel, rappelle l’histoire de cet enseignement et fait le point sur les dilemmes constitutionnels qui ont entravé son développement. Les auteurs sou- lignent l’importance grandissante de la préparation à la vie professionnelle au fur et à mesure que le monde devient, en raison des progrès de la technologie, un village planétaire. Dans une ère de cartels internationaux et d’accords de libre échange, il n’est plus question de seulement “se tirer d’affaire.” Comme le Canada ne peut pas compter sur l’immigration pour résoudre ses problèmes de main-d’oeuvre, il faut un système national de formation professionnelle, une solution systémique qui permettra aux jeunes de voir l’éducation professionnelle comme quelque chose de stimulant et qui en vaut vraiment la peine. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

1991-02-22

How to Cite

Lyons, J., Randhawa, B., & Paulson, N. (1991). The Development of Vocational Education in Canada. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 16(2), 137–150. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2603

Issue

Section

Articles