Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Special issue Author Guideline`
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 47 No. 2 (2024): Summer 2024 | Été 2024
Vol. 47 No. 2 (2024): Summer 2024 | Été 2024
DOI:
https://doi.org/10.53967/cje-rce.v47i2
Published:
2024-07-11
Editorial
Éditoriale
Carole Fleuret
i-ii
PDF (Français (Canada))
Editorial: Disrupting the Status Quo: Critical Research, Decolonization, and Indigenization
Ee-Seul Yoon, Jeannie Kerr
iii-vi
PDF
Articles
Environnement physique en littératie en milieu de garde enrichi par le personnel éducateur à la suite d’un développement professionnel
Colombe Lemire, Mariane Chiasson-Roussel, Marianne Paul, Julie Myre-Bisaillon, Elisabeth Martinez-Manningham
202-301
PDF (Français (Canada))
Vers une intégration de modèles de l’intervention enseignante dans le jeu des enfants à l’éducation préscolaire
Edith Allard, Caroline Bouchard, Vincent Richard
302-331
PDF (Français (Canada))
L’écriture créative partagée : une voie d’intervention à l’école primaire
Pauline Sirois, Alice Vanlint, Anne-Sophie Gravel
332-374
PDF (Français (Canada))
Processus d’élaboration et de validation d’un questionnaire francophone sur les compétences socioémotionnelles des enseignants
Ibtissem Ben Alaya, Frenette Éric, Gaudreau Nancy
375-410
PDF (Français (Canada))
L’expérience d’étudiants universitaires ayant agi comme pairs aidants dans le cadre du programme Korsa
Simon Grégoire, Gaëlle Saules, Emma Cyr, Lise Lachance
411-437
PDF (Français (Canada))
Instruments d’accountability et équité scolaire dans les systèmes éducatifs d’Europe et du Canada : analyse du PISA 2012
Annelise Voisin
438-465
PDF (Français (Canada))
Barriers to Engaging with Reconciliation in Canadian Education: Confusing Colonial and Western Knowledge
Dustin William Louie
466-491
PDF
Challenges and Possibilities for Truth and Reconciliation In Teacher Education: An Engagement with the Literature
Jennifer Tupper, Abiemwense Edokpayi Omoregie
492-521
PDF
Digital Literacies Learning Needs in Rural Ontario Elementary Schools: Teacher Insights
Michelle Schira Hagerman, Sima Neisary
522-561
PDF
Exploring an Africentric High School Cohort from the Parents’ Perspectives
Karen Hudson, Barb Hamilton-Hinch , Mary Jane Harkins , Zhanna Barchuk , Diana Seselja
562-590
PDF
Book Reviews
Recension d’ouvrage : Éducation en petite enfance. Intervenir avec coeur auprès des 0 à 5 ans
Carole Sénéchal, Anne-Marie Dionne
vii-x
PDF (Français (Canada))
Book Review: Voices from the Digital Classroom
Melissa Bishop
xi-xiii
PDF
Book Review: Beyond History for Historical Consciousness: Students, Narrative, and Memory
David Calverley
xiv-xvi
PDF
Book Review: Nii Ndahlohke: Boys’ and Girls’ Work at Mount Elgin Industrial School, 1890-1915
David Calverley
xvii-xix
PDF
Book Review: How Education Works: Teaching, Technology, and Technique
Xiaojun Kong, Chenkai Chi
xx-xxiii
PDF
Book Review: British Columbia in the Balance 1846-1871
Teresa Holden
xxiv-xxvi
PDF
Book Review: Transformative Sustainability Education: Reimagining Our Future
Patrick Howard
xxvii-xxx
PDF
Book Review: Enacting Anti-Racist and Activist Pedagogies in Teacher Education: Canadian Perspectives
Kenneth H. MacKinnon
xxxi-xxxiv
PDF
Book Review: Don’t look away: Embracing anti-bias classrooms
Negar Khodarahmi
xxxv-xxxvii
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ